گروه سیاسی: خط تولید موشک کروز نصر ‏‏یک‎ با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید‎

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ احمد وحیدی در مراسم گشایش این خط تولید، گفت: موشک نصر یک از نوع موشک کروز است که قادر است شناورهای   ۳ هزار تنی را منهدم کند.

وحیدی افزود: این موشک در کلاس موشک‌های کوتاه‌برد است که درحال حاضر قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آینده نزدیک امکان شلیک از بالگرد و زیردریایی نیز به قابلیت‌های تاکتیکی آن اضافه می‌شود.

وزیر دفاع گفت: با تولید انبوه این موشک و تحویل آن به نیروی دریایی سپاه و ارتش، توان دفاع دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وحیدی پاسخ به نیازهای نیروهای مسلح را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: ما تلاش کرده‌ایم رویکرد تحقیق، توسعه و تولید بر مبنای توان را به رویکرد تحقیق، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح تغییر دهیم و با بهره‌گیری از راه‌های میانبر که همواره مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا بوده، این مهم را تحقق بخشیم.
وزیر دفاع همچنین  این موفقیت را به محضر فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

کد خبر 102961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز